Протокол про адміністративне правопорушення

Незнання законів не звільняє від відповідальності за їх порушення. Загальнонаціональний проект Міністерства юстиції України «Я МАЮ ПРАВО!» покликаний підвищувати правову грамотність населення, та як наслідок, підвищення культури громадян.
Державні виконавці столиці консультують громадян щодо відповідальності за невиконання законних вимог як приватного, так і державного виконавця.

Виконавці наділені повноваженням складати протоколи про адміністративне правопорушення, а саме за невиконання законних вимог виконавця та порушення вимог Закону України "Про виконавче провадження".
Розгляд та рішення щодо протоколу, складеного державним виконавцем, приймається начальником органу державної виконавчої служби, якому безпосередньо підпорядкований державний виконавець, а щодо протоколу приватного виконавця - судом за місцем вчинення адміністративного правопорушення.
З метою забезпечення належної реалізації положень Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення захисту права дитини на належне утримання шляхом вдосконалення порядку примусового стягнення заборгованості зі сплати аліментів», встановлено єдиний підхід до складання державними виконавцями протоколів про адміністративне правопорушення, передбачене статтею 183-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі — Кодекс). Зазначеним Законом доповнено Кодекс статтею 183-1 та встановлено адміністративну відповідальність за несплату аліментів, що полягає у несплаті аліментів на утримання дитини, одного з подружжя, батьків або інших членів сім’ї, що призвела до виникнення заборгованості, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за шість місяців з дня пред’явлення виконавчого документа до примусового виконання. За таке порушення передбачено адміністративне стягнення у вигляді суспільно корисних робіт на строк від ста двадцяти до двохсот сорока годин.
Відповідно до частини першої статті 221, пункту 21 частини другої статті 255 Кодексу, справи про адміністративне правопорушення, передбачене статтею 183-1 Кодексу розглядаються суддями районних, районних у місті, міських чи міськрайонних судів на підставі протоколів, складених державними виконавцями.
Водночас звертаємо увагу, що згідно зі змістом положень частини дванадцятої статті 71 Закону України «Про виконавче провадження» (далі — Закон), державний виконавець зобов’язаний скласти протокол про вчинення боржником адміністративного правопорушення, передбаченого статтею 183-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі — протокол), та надіслати його для розгляду до суду за місцезнаходженням органу державної виконавчої служби, у разі якщо у боржника наявна заборгованість зі сплати аліментів, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за шість місяців.
При цьому варто зауважити, що відповідно до частини четвертої статті 11 Закону, строк обчислення зазначеної заборгованості встановлюється з наступного робочого дня після винесення постанови про відкриття виконавчого провадження.
Примусове виконання рішень зазнало також ряд й інших реформувань та змін , що стосуються визначення засад виконавчого провадження, переліку майна, на яке не може бути звернено стягнення за виконавчими документами, можливості передачі виконавчого документа, випадків та підстав повернення виконавчого документа стягувачу тощо.

Деснянський районний відділ
державної виконавчої служби міста Київ
Головного територіального управління юстиції у місті Києві
Шило Марія Василівна